Pages

Selasa, 16 Ogos 2011

BERBUKA PUASA DI KAMPUNG MELAKA

13 RAMADHAN & 14 RAMADHAN
Kiteowang 1 family balik kg abah di Kuala Sg Baru, Melaka…. Bertolak dari umah + - pukul 12.30 tengah ari & sampai kg pukul 2.00 ptg…..  bez sesangat coz dapat berbuka ramai2 kat kg…. walaupun aku x pose time tue…hihihihi……  tapi aku berlakon larr wat2 mcm pose….:)
Petangnyer plak family aku & family makcik & atuk go tue hospital Tanjung Bidara melawat atuk sedara sakit…. Sampai jer hospital ramai jugak lar sedare-mare yg ngah melawat…. Kecoh giler time tue coz bawak budak2 kecik sampaikan nurse suh budak2 dok luar.. but Sedeh jugak tengok atuk sedare aku sakit.. x larat nak bangun  just dok baring2 atas katil jer…hope atuk cepat2 lar sembuh coz dah nak raye nie…..
Time nak balek umah lepas pegi hospital kiteowang jalan2 kat kawasan tepi2 pantai area tanjung bidara (jalan ngan kete lerrr.. x larat nak jalan kaki)… bawu aku taw yang kawasan tue banyak jugak resort2 + calet2+ motel+ homestay2…… sumenyer swettz2  sangat…. Rase cam tenang jer coz sumenyer area tepi pantai…
Sampai jer umah area pukul 6.30 ptg gitue..so ape lagi kelam-kabut lar prepare nak bukak pose  plak.. .. nasib bek larr makde dah masak mee goreng kat umah dye siap2 & terus bawak kat kg… kiteowang plak just beli kuih-muih + air + buah2  kat pasar ramadhan jer… very simple kan….
Lepas jer azan maghrib maknenyer dah boleh berbuka (boleh makan puas2)…. ape lagi pakat serbu lar memasing…. Macam larr makanan tue x cukup…hehe
Antara yang ade mase berbuka ramai2 tue; atuk+ makcu+ pakcik+ makcik+ abah+ ibu+ pakde+ makde+ paklang+ maklang+ aku+ Lieya (K.ngah)+ Faiq + Jihah+ Fadli+ Bella+ Dieya+ Ijam+ Angah+ Fendi+ Wawa= just 21 owang jer…. Ade lagi yang x balek kg join kiteowang……….. hope raye nanti dapat larr berkumpul ramai2.. baru meriah maen mercun reramai….:)
Yang aku bez sangat kg abah nie coz keakraban diorang adik beradik memang tip- top… xde nk gaduh2+ marah2 macam owang lain… still cool jer.. & saling backup mem backup antara diorang… .. nie yang membuatkan aku betul2 salut kat family abah aku nie… pandai nenek +atuk aku ajar anak2 diorang kan… yealah ramai jugak taw adik-beradik abah aku < 8 bradik>….tapi still mesra alam gitue… aku pun jadi slumber arr.. xde larr segan2 hehe……if raye lagi meriah coz diowang suke borak2….hope perhubungan nie berkekalan dunia+ akhirat amin………
Now mase untuk kite layan pic2 time berbuka pose ramai2…. Ari 1st & ari 2nd
-
-
-
-
-
-











1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

aiii gmbr yg xbtudung xelok lh ltk dlm nie...

Catat Ulasan